opel insignia inceleme

insignia

EE20832E08774535ACEED9CEB73B8DC0

Opel’in amiral gemisi İnsignia görünüm olarak mükemmel olduğu kadar donanım olarak da çarpıcı bir teknolojiyi içinde barındıyor. Epey bir zaman favori araç olarak gösterilen Vectra’nın yerini alan İnsignia, aerodinamik yapısıyla spor, ağır yapısıyla da makam arabası olarak kullanılabilecek niteliğe sahip.

Opel’in aerodinamik otomobil üretimindeki başarısının 0.27′lik sürtünme katsayısıyla insignia modeline de yansıdığı görülmekte.
Not: 1990′lı yıllarda Opel’in üretmiş olduğu calibra modeli 0.26′lık sürtünme katsayısıyla “En az rüzgar direncine sahip seri üretim otomobil” ünvanını kazanmıştı.

Araç ülkemizde Sedan ve Hatchback olarak iki kasa seçeneği, Edition, Sport, Cosmo olmak üzere 3 farklı donanım seçeneği ve 1.6 lt 180 HP, 1.6 lt 115 HP, 2.0 lt 220 HP (manuel/otomatik), 2.8 lt 4×4 260 HP (otomatik), 2.0 lt dizel 130 HP (manuel/otomatik) ve 2.0 dizel lt 160 HP (manuel/otomatik) olmak üzere 6 farklı motor seçeneği ile satılıyor. Ancak benim kafamı kurcalayan 1400 kilogram civarındaki bu aracı 1600 cm3 115 beygirlik motorun nasıl kaldıracağı ! Çok yakıt harcayacağı kanısındayım…

Aracın dış aksamı incelemek gerekirse ilk bakışta göze çarpan nokta aracın agresif görünüşü oluyor, aynı zamanda arkaya doğru akan far yapısına, aynaların açısına ve tavan yapısına bakıldığında aerodinamik tasarımın aracın her tarafına yayıldığı görülmekte. Bunların dışında ön tampon köşeleri, bagaj kapağı spoyler gibi küçük ayrıntılarla da akışkan tasarım desteklenmiş.

EURO NCAP’tan 5 yıldız alan insignia’nın dış tasarımı kadar iç tasarımı da oldukçe lüks ve estetik bir görünüme sahip, ayrıca aracın aerodinamik yapısının iyi olması ses yalıtımı açısından da mükemmel. Aracı yolda test edemesem de galeride epey bir inceleme fırsatım oldu tam bir teknoloji harikası olduğu söyleyebilirim görsellik ve kalite ön planda tutulmuş zaten koltuğa oturduğunuzda kaliteyi hissettiriyor. Aracın iç ve dış ışıklandırması çok iyi dizayn edilmiş kontağı çevirdiğinizde AFL far sistemi sağ-sola ve aşağı-yukarı hareket ediyor. Ayrıca bunu uzaktan kumanda ile kapıları açınca da yapıyor çok ince düşünülmüş. Opel’in Enjoy Drive sloganı bu araçla tam yerini bulmuş çünkü konfor son derece mükemmel.

Araçta diğer bir dikkat çeken nokta ise emniyet kemeri, frene basıldığında otomatik olarak sertleşen daha doğrusu sürücünün ve yolcunun koltuğa daha sıkı yaslanmasını sağlayan bir sistem geliştirilmiş.

Belki de aracın en teknolojik özelliği “Opel Eye” adı verilen kamera sistemi gerçekten çarpıcı, araç şeritten çıkarken sesli ve görüntülü olarak uyarı veriyor yani bu araçta direksiyon başında uyuma tarihe karışıyor tabi sinyal verip şerit değiştirirken sorun yok, ayrıca yoldaki tabelayı okuyabilmesi harika, siz sadece yola odaklanıyorsunuz tabelaları kendisi okuyup size iletiyor. Bahsettiğimiz bu kamera saniyede 30 kare alabiliyor. Ancak bu özellikler Türkiye’de ne kadar işe yarar bilinmez çünkü ülkemizde hala yol şeritlerinin bir çoğu belirsiz ve tabelalarda çok eski bunu ilerleyen zamanlarda göreceğiz. Araçtaki önemli teknolojilerden biride Opel Patentli Elektro-Servo direksiyon yani hıza duyarlı direksiyon teknolojisi zaten opel neredeyse tüm araçlarında bu teknoloji kullanıyor ve güvenlik açısından oldukça önemli, hız arttıkça direksiyon sertleşiyor ve direksiyon hakimiyetini kaybetme durumu en aza iniyor. Bizi en çok sevindiren tarafı ise navigasyon sistemine Türkiye haritasının eklenmiş olması.

Araç infinity ses sistemine sahip ve oldukça yeterli yani aracı aldıktan sonra iki tane daha hoparlör attırsam mı attırmasam mı ? şeklinde diyaloglara girmenize gerek kalmıyor. Önemli özelliklerden biri de araçta yine opel patentli flexride şasi sistemi bulunması böylece “Tour, Normal ve Sport” olarak üç farklı sürüş stili seçebiliyorsunuz ve Tour modunda gösterge ışıkları mavi, Sport modunda ise Kırmızı yanıyor görsellik açısından harika bir durum. Diğer bir husus da yine araç hızlandıkça süspansiyonların alçalması bu sayede yol tutuşu+aerodinamik etkinin artırılması düşünülmüş. Ve yine önemli bir özellik AFL far sistemi, bu da aracın hızına ve direksiyon açısına göre farların pozisyonu otomatik olarak ayarlayan bir teknoloji. Far konusundaki önemli bir teknoloji de karşıdan araç geldiğinde uzun farların otomatik olarak kapanması.

İnsignia’nın özellikleri saymakla bitmiyor, yine beğendiğim bir özellik araçta hareket sensörünün bulunması, yani kapıları kilitledikten sonra içerde bir kıpırtı (Hırsız) olursa alarm çalıyor. Söylediğim gibi araç çok ince detaylarına kadar düşünülmüş, gerçekten böyle bir teknolojinin önünde şapka çıkarmak lazım. Son olarak araçta 20″ jantlar mevcut ancak ben şimdiye kadar 19″ den fazlasını ülkemizde göremedim.

yazar: bilgiustam

About these ads

1 Yorum

  1. paylaşımınız için teşekkürler


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

  • ana sponsorumuz

    .
  • HOLLAND SHIELDING SYSTEMS – FARADAY KAFESİ VE SAĞIR ODA UYGULAMALARI

    .
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.