Opel Insignia OPC

Herkese merhaba arkadaşlar…

Yeni blogumuzda mevcut başlıklar, Insignia ile ilgili yakıt tüketimi, performans, boya koruma gibi genel olarak merak edilen konuları içermekte, ve doğal olarak bu çok sevdiğimiz ve beğendiğimiz otomobilin Notchback’den Sports Tourer’a tüm karoser formları, 1.6’dan 2.8’e kadar tüm motorları ve Edition’dan Cosmo’ya kadar her donanım versiyonu bu konu başlıkları altında tüm özellikleri ile tartışılacak.

Fakat Opel’in yıl sonuna doğru Avrupa’da piyasaya sunmayı hedeflediği bir özel Insignia modeli var ki, bence burada kendine özgü bir konu başlığına sahip olmayı fazlasıyla hakediyor. Evet, bu muhteşem araç Insignia OPC…

Otomobil merakını bir hobi haline getirmiş küçük bir azınlık dışında, belki çoğumuz sahip olamayacağımızı düşündüğümüz ve “uçuk” olarak nitelendirdiğimiz otomobillerle çok fazla ilgilenmeyiz. Ya da belki sahip olabilecek olsak bile, özellikle çoluk-çocuk veya torun-torba sahibi olacak yaşa gelenlerimiz, kendisini ve toplum içindeki konumunu bu tür araçlarla bağdaştıramadığı için bu tür otomobillere pek yüz vermez. Ama yine de ben, markaların imajlarını yükselten bu tür araçların ilgiyi hakettiğini düşünüyorum, ve yeni haberler, fotoğraflar ve videolar ile canlı tutmayı hedeflediğim bu başlığı takip eden ve katkıda bulunan bir kitle oluşmasını ümit ediyorum…

Geçtiğimiz yıllarda Opel’in standart modellerini modifiye ederek çok özel spor araçlar yaratması için kurduğu “Opel Performance Center” departmanı, bugüne dek Corsa, Astra, Meriva, Zafira ve Vectra modellerini alıp, hem dış görünümlerini hem de yürüyen aksamlarını ve en önemlisi de motorlarını modifiye ederek ortaya meraklılarının rüyalarını süsleyecek ateşli versiyonlar çıkartmıştı. Şimdi ise sıra Insignia’da… Mevcut motor yelpazesi ve dinamik altyapısı sayesinde zaten yeterince sportif bir otomobil olan Insignia, OPC mühendislerinin elinde direkt yarış pistlerine çıkmaya hazır bir canavar haline gelmiş.

Opel’in tanıtımını 7 Mayıs’da Barcelona Otomobil Fuarı’nda yaptığı Insignia OPC’nin kalbinde, serinin en güçlü motoru olan 2.8 litre hacmindeki V6 yatıyor. Normalde 260hp güç üreten bu motordaki turbo ünitesi daha yüksek kapasiteli bir ünite ile değiştirilerek 325hp güç ve 400nm tork elde edilmiş. Bu sayede 0-100 km/s hızlanma değeri olarak 5.8 saniye ve maksimum hız olarak da 250 km/s sürate erişilmiş. Aslında aracın çok daha yüksek bir hız potansiyeli olduğunu ama elektronik olarak bu hız ile kısıtlandığını hatırlatmaya bilmem gerek var mı…

Motordaki bu güç artışını desteklemek için yürüyen aksam üzerinde de yoğun olarak çalışılmış.

2.8 V6 ile standart olarak gelen 4×4 sistemine arka aksta elektronik sınırlı kaymalı bir diferansiyel (eLSD) eklenmiş. Sport versiyonların zaten normalden alçak olan şasisi bir 10 mm daha alçaltılmış. Ön amortisörler HiPerStrut adı verilen yeni geliştirilmiş yüksek performanslı
versiyonları ile değiştirilmiş. Bu sayede yüksek torkun oluşturacağı direksiyon sapmaları en aza indirgenmiş ve virajlardaki yol tutuş kapasitesi arttırılmış.

Fren modifikasyonu da unutulmamış elbette, ön tarafa Brembo tarafından geliştirilen fren sistemi konmuş, ve disklerin boyutları da 355 milimetreye yükseltilmiş.

Aracın egzozundan çıkacak ses üzerinde bile çalışıldığını, akustik uzmanlarının da yardımı ile vahşi homurtuları kulağa hoş gelen tınılara çevirecek özel susturucular geliştirildiğini de ekleyelim.

Dış görünüşe gelince, araç oldukça gösterişli bir bodykit ile donatılarak yakışıklı ve agresif bir sporcu kimliğine bürünmesi sağlanmış. Özellikle ön tampondaki dikey hava girişleri ve arkada gövde ile bütünleşmiş krom egzoz çıkışları çok dikkat çekici. Standart olarak gelen 19″ jant ve 245/40 lastiklerin yerine istendiği takdirde ekstra hafif 20″ jant ve 255/35 lastik almak mümkün.

İç mekanda OPC’ye özel deri dikişli direksiyon simidi ve vites topuzunun yanısıra, en büyük değişiklik bu araca özel geliştirilmiş olan yarış tipi Recaro koltuklar. Göstergelerde ve kaplamalarda da OPC’ye özgü küçük değişikliklerle zengin ve sportif ortam yaratılmaya çalışılmış.

Öncelikle hatchback ve notchback versiyonları ile piyasaya çıkacak olan seriye kısa zaman içinde Sports Tourer versiyonunun da eklenmesi bekleniyor. Gördüğünüz gibi, Opel kalabalık aile babası olup içinde hâlâ sporcu ruhunu taşıyan sürücüleri de unutmamış… 🙂

Şimdilik OPC cephesinden haberler bu kadar, gündemi sizler için takip edip tüm gelişmeleri buradan aktarmaya çalışacağım. Bu arada, henüz çok fazla detay içermese de en azından görsel materyaller açısından faydalı olabilecek http://www.opel-opc.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Reklamlar

1 Yorum

  1. Hayırlı olsun blog.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

  • ana sponsorumuz

    .
  • HOLLAND SHIELDING SYSTEMS – FARADAY KAFESİ VE SAĞIR ODA UYGULAMALARI

    .