Turbo araç kullanırken dikkat edilecek hususlar

Turbo araçların kullanımı sırasında ilk çalıştırma ve motorun stop edilmesi sırasında dikkat edilecek hususları burada tartışmaya açalım.İlk çalıştırma sırasında bekleme süremiz,aracı stop ederken bekleme süremiz ne kadar olmalı.Bu bekleme sürelerine riayet edilmezse olabilecek sorunlar neler?Katılımcı tüm arkadaşlara teşekkürler.
Reklamlar

4 Yorum

  1. Benım dusuncem sudur lutfen bırıncı vıtes 3000 ıle 4000 arasında on takımlarda bakın ozellıkle soyluyorum turbo mılınden ses gelıp gelmedıgıdır bır surtunme sesı bu onemlı turbo mılı sesı 🙂

  2. Kullanım kitapçığında motorun üst performansta kullanımından sonra syop etmeden en az 30 saniye turbo şarjın boşaltılması gerektiği yazılı.

  3. O.B.K Ustadan alıntıdır.

    Dik rampalarda motor soğuk değilse, daha doğrusu yeni çalışmamışsa yüksek devirden kaçınmanıza gerek yok. Ancak evinizin sokağında dik rampa varsa, benzinli aracınızla soğuk motorla yüksek devir çevirmekten kaçının. Aracınız dizel olmadığı için düşük devirlerde motorun çektiği yere kadar gidebilirsiniz. Yani yokuşlarda düşük devirde, yüksek viteste çıkabilirsiniz. Ancak motor sıcaksa buna hiç gerek yok. Aracın rahatlıkla tırmandığı vites en uygun vitestir. Gerekirse yüksek devir de çevirin. Tabi aracınız rodajda olduğu için gereksiz aşırı devirli kullanmaktan da kaçının.

    Yokuşu inerken de çok frenlemek yerine motor komprasyonu uygulanabilir. Ancak bunun turbo için bir etkisi yoktur. Gaza basmadığınız sürece yokuşu ne devirde indiğiniz turbonun çalışmasına etki etmez. Çünkü kapanan gaz kelebeği egsozdan gaz çıkışını da durduracağı için turbo türbinleri yavaşlayacaktır. Turbo için yokuş inişleri farketmese de yeterli fren gücü ve asgari fren için düşük viteste inmek daha iyi olacaktır.

    Soğuk motorla ilk çalıştırma anında ve hemen sonrasındaki özellikle turbo mili aşınmalarını önlemenin en etkili yolu aracı çalıştırdıktan sonra kısa bir müddet beklemek, ya da bir süre gaza yüklenmeden ilerlemektir. Soğuk motorla dik rampa çıkmanız gerekiyorsa mümkünse en azından yağın yeterli viskozitesini, akışkanlığını bulacağı kadar motoru rölantide çalıştırın. Çünkü yarı sentetik veya madeni yağlar soğuk motorda bulamaç gibi olur, ve yeterli yağlamayı sağlayamaz. Soğuk motorda etkin koruma için tam sentetik yağ, özellikle benzinli turbo araçlarda şarttır. Yarı sentetik veya madeni yağlar soğuk motorda turbo mili için gerekli film tabakayı oluşturamazlar.

  4. Bu arada araçlarımızda kullanılan motor yağı tam sentetik yağdır.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

  • ana sponsorumuz

    .
  • HOLLAND SHIELDING SYSTEMS – FARADAY KAFESİ VE SAĞIR ODA UYGULAMALARI

    .