hill holder insignia

hill holder

Yokuşta kalkış desteği insignia da nasıl bir kullanım kolaylığı sağlamakta.Deneyimi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.Şahsi kanım dik yokuşlarda yeterli süreyi sağlayamıyor şeklinde.Belkide ben yavaş kalıyorum.Bu sorunun yanında kavrama noktasına kadar aracı debriyaj desteği ile tutup daha sonra gaza basarak kalkış yapmak debriyaj sistemi üzerinde nasıl bir sonuç doğurur.Tabi el freni yardımıyla kalkış yapan arkadaşlarada elektronik el freni ile bunu nasıl sağladıklarını anlatmalarını rica ediyorum.Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim…

3 Yorum

  1. daha önceki aracım otomatik vites olduğundan hill holder (yokuşta kalkış desteği) uygulamasını otomatik vites ile karşılaştırabilirim. otomatik vites araçlarda dahi çok dik yokuşlarda araçlarda azda olsa bir geri kaçırma olur, kullananlar bilir. insignia’nın hill holder uygulamasında ise dik yokuşlarda geri kaçırma neredeyse hiç yok ama kalkışdaki destek süresi daha az oluyor daha az eğimli yerlere nazaran.
    aracı aldığımda ilk başlarda alışamamış hatta bir kez stop ettirmiştim. hill holder desteği aracın motor devri 2000 devri geçene kadar elektronik park freninin devrede olması demek. siz 2000 deviri geçince otomatik olarak devreden çıkıyor ve desteği bu şekilde oluyor. alışana kadar çok hızlı kalkışlar veya stop etmeler yaşayabilirsiniz ancak alıştıktan sonra gerçekten çok faydasını görüyorsunuz. araç ayağınızı frenden çektiğinizde yaklaşık olarak 1 sn o şekilde asılı olarak kalıyor ve siz 2000 devri geçince otomatik freni bırakıyor.
    ayrıca yanlış bilmiyorsam bu özellik istenirse devre dışı bırakılabiliyor.

    bu arada drburç arakadaşımıza hiç kimsenin değinmediği bu konuyu tartışmaya açtığı için teşekkür ederim.

  2. slm arkadaslar. ben bu hill holder denen sistemde sorun yasıyorum. az egimli yerlerde hatta egim bile diyemeyecegimiz yerlerde calısıyo ya da öyle zannediyorum, ama yaklasık 5-10 derecelik egimlerden sonra arac geri kaymaya baslıyor. şanzımanı arızalıydı onu tamir etttirdikten sonra bu sorun belirdi acaba şanzımanla bi ilgisi varmı bu sistemin araba bmw 2004 x5…

    • selam ahmet,
      araç farklı da olsa hillholder’ın çalışma prensibi aynı olduğundan az eğimli yerlerde çalışmasının bir hata göstergesi olduğunu düşünüyorum. benim tahminim hillholder araç içinde eğimi algılamaya yarayan bir su terazisi mantığında çalışan düzeneğe sahip ve sizin araçta bu düzenekte bir arıza var ve bu nedenle az eğimde bile devreye giriyor. sizden bu düzeneğe baktırmanızı ve sonucu da bizimle tekrar paylaşmanızı rica edeceğim.

      ayrıca O.B.K usta bu konulardaki deneyimleri ile size yardımcı olabilir isterseniz aynı soruyu bir de ‘O.B.K ustaya sorun’ bölümüne (sol üstte linki var) yazın. hocamız cevaplandıracaktır.

      ben bir de aracın geri vitesdeyken aşağıya olan ters eğimlerdeki davranışını merak ediyorum. eğer aracınızda düşündüğüm gibi bir sorun varsa, bu durumda araç eğim çok dik olsada eğim yok gibi davranıp hillholder ı devreye almaması gerekir. deneyip tecrübenizi buraya aktarırsanız sevinirim.
      umarım basit bir sorundur.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

  • ana sponsorumuz

    .
  • HOLLAND SHIELDING SYSTEMS – FARADAY KAFESİ VE SAĞIR ODA UYGULAMALARI

    .