Opel Insignia OPC

Opel’in dört tekerlekten çekişli 325 hp’lik çılgın Insignia’sının ilk sürüş izlenimi.

2971Nedir?

Yaratıcılarına göre Insignia OPC üç şey: Opel’in başarılı Insignia’sının 250 km/s’lik amiral gemisi, OPC takısını 10 yıldır taşıyan modellere yapışmış ‘kaba gazcı arabası’ yakıştırmasını nihayet ortadan kaldıran otomobil, ve BMW müşterilerinin kafalarını kendine doğru çevirmelerini hak eden GM Avrupa üretimi bir performans makinesi.

Bunlar büyük iddialar – ve her birini değerlendirmek serinkanlı bir inceleme gerektiriyor. Dolayısıyla biz de bu iddiaların doğruluk payını, bir OPC’yi Frankfurt’tan Londra’ya kadar kuralları çiğnemeden olabilecek en hızlı şekilde kullanarak araştırdık.

15-1Nasıl?

Şüphesiz kağıt üstünde saygıyı hak ediyor.

2.8-litrelik turbo V6’nın egzantrik mili profilleri daha ateşli, enjektörler daha büyük ve motor işletim sistemi daha agresif, ki standart V6’nın 255 bhp’si yerine 321 bhp üretebilsin.

Tork dağılımını elektronik olarak gerçekleştiren yüksek performanslı bir dört çeker sistemi, kullanım tarzınıza göre ayarlanan adaptif çekiş kontrol sistemi, ayrıca dört-pistonlu kaliperli ve dökme demir merkeze sahip hibrid alaşım diskli hafif Brembo frenleri var.

Direksiyon sürtünmesini azaltıp hissini artıran özel “hyperstrut”larıyla standarttan 20 mm daha alçak, modifiye edilmiş bir şasiniz oluyor. Gaz tepkisi ve direksiyon ağırlığı gibi unsurları da değiştiren üç seviyeli bir sürüş kontrol sistemi de (sert, daha sert, çok sert) pakete dahil.

Tek kelimeyle harika Recaro koltuklar ve TV, hız sabitleyici gibi düşünebileceğiniz her türlü donanıma sahip.

OPC göreceli olarak sessiz ama zorladığınızda oldukça hoş bir ses çıkarıyor. 250 km/s ile sınırlandırılmış (muhtemelen 270 km/s’e ulaşabilirdiniz), 0’dan 96 km/s’ye 5.8 sn’de çıkabiliyor ve 80-120 km/s hızlanmasını 7.1 sn’de tamamlıyor.

Bu bir gezinti otomobili için sağlam performans demek, fakat BMW M5 ya da Audi RS6 gibi lastik yakıcılarla yarışabilmek için yeterli değil. Fakat pek az insan yavaş olduğunu düşünüecektir.

Olay şu: her şey kapsamlı ve zekice işlenmiş. Direksiyon hassas ve hissi harika. Motor pürüzsüz, güçlü ve turbo gecikmesinden yoksun.

Standart sürüş şartları gergin ama konforluyken daha agresif ayarlar (yalnızca aşırı sportif kullanımlar için gerekli) bozuk yollarda bile güçle birlikte iyi çalışıyorlar.

Frenler muazzam derecede güçlü, vücudu sımsıkı saran koltuklar uzun yolculuklara uygun ve arabanın temel yumuşaklık ve mekanik rafinelik seviyesi o kadar yüksek ki, hız göstergesinde gördüğünüz 200 km/s’ten şüphe ediyorsunuz.

14-2Almalı mıyım?

Evet. Benzer boyut, donanım ve beceriye sahip rakiplerine göre, Insignia OPC bir kelepir. Başlangıç fiyatı (İngiltere’de) sedan ya da hatchback için £30,995, SW içinse £32,320.

Arabanın donanım seviyesi o kadar yukarılarda ki yalnızca üç opsiyonuna sahipsiniz: £1100’lik 20″ jantlar, £1300’lik deri paketi ve £815’lik navigasyon.

İsminin küçüklüğü, gitgide küçülen bir problem: bu hızlı Insignia’nın katıksız mevcudiyeti, OPC modellerinin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda yayılan şöhretiyle birlikte, çok yardımcı oluyor.

Otomobilin kütlesi, hızı ve kontrol edilebilirliği sayesinde sürücünün beyninde küçülüyor.

BMW/Mercedes/Audi gamından bu yetenek ve donanımda bir model £50,000 ile £60,000 arasında satılırdı. £25,000’inizi saklayın, hiçbir şey kaybetmiş olmazsınız.

Steve Cropley [Çeviren: And Mehmet ÇETİN]

12-2

Reklamlar

1 Yorum

  1. fiyatı, donanım ve motoru ile eşsiz tasarımına göre sudan ucuz…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

  • ana sponsorumuz

    .
  • HOLLAND SHIELDING SYSTEMS – FARADAY KAFESİ VE SAĞIR ODA UYGULAMALARI

    .