Haber7 Insignia İncelemesi

İlk görüşte aşk

İlk bakışta âşık olunabilecek şeylerin sayısı hayli fazla olabilir. Büyüleyici bir doğa, bir sanat eseri ya da sadece bir kez izlemiş olmanıza rağmen âşık olma ihtimaliniz olan bir sinema şaheseri olabilir bu. Eseri ortaya koyan farzı mahal David Lynch ya da Tarantino ise bu duygu daha derin bir aşka dönüşebilir. Bu biraz da ilgi alanınıza ve zihin algınıza bağlıdır. Zira bir insan ilgilenmediği bir şeyden hoşlanmaz, hoşlanmadığı hiç bir şeye de âşık olamaz.

Farklı ilgi alanlarına sahip olmak aşkla bağlı olduğunuz değerlerden vazgeçmenizi de gerektirmez. Örneğin otomobillere olan ilgim sinemaya olan tutkumu örseleyemez.

Duygu ve değerler bir arada yaşatılabilir. Sona doğru aşkla bağlı olabildiklerin kalır diğerleri inceldikleri yerden kopar. Doğal olan da budur. Hayat sadece bir ölçü ve denge meselesidir. Neyi nereye ne kadar koyabileceğini bilirsen dengeyi korumuş olursun. Ölçünün dışında kalanla uğraşmaya lüzum yoktur.

Şimdi ikilemden çıkıp algılarımı ve dikkatimi şık bir otomobile çevirmek istiyorum.

Opel İnsignia.

Yazıma böyle bir başlık koymama sebep olabilecek kadar özgün ve modern, aynı zamanda da baştan çıkarıcı bir tasarım örneği İnsignia.

Zaten “Coupe Tarzı Sedan” vurgusuyla bunu ortaya koymakta.

“Akan Su” ve “Bıçak Vurgusu” tasarımın ana temasını oluşturuyor. Opel’in tamamen değişen yeni imajını ortaya koymaya çalışan tasarımcılar, bu değişimin ilk vurgusunu yüz hatlarında gerçekleştirmişler. Bunun adı klasik anlamıyla bir makyaj değil. Bu tam anlamıyla bir başkalaşım yani metamorfoz.

Yan panelden akıp gelen bıçak gibi sert çizgiler, kaputun üzerinde yumuşak kıvrımlara bürünerek adeta sakin bir nehir gibi ön panelde toplanıyor. Daralan dikdörtgen farların yeni krom ızgara ile bütünleşen göz alıcı görüntüsü, yeni Opel logosuyla birlikte markanın son nesil vurgusunu ortaya koyuyor.

Arkaya doğru incelen tavan çizgisi ve geniş omuzlar entegre arka spoylerle de birleşince, atletik bir koşucunun patlamak üzere olan silah sesine konsantre olmuş hali canlanıyor insanın zihninde.

Aynı büyü içeride de karşılıyor sizi. Değişmeyen tek şey Opel’in o kendine has iç mekân kokusu. Demek, bildiğimiz sanatkâr bildiğimiz malzemeyi kullanmış. Fakat görülüyor ki bu kez elindeki spatula ve yanı başındaki tuvali kullanırken ustalığını göstermiş.

Dışarıdan gelen akıcılık içeriye de yansımış. Vites topuzunda belirginleşen ve kapı iç panellerinden kokpitin ön kısımlarına doğru uzayan akıcı tasarım, kavisli tavan çizgisiyle geniş bir iç mekân olgusu ortaya koyuyor.

İnsignia da tüm sürüş unsurları, sürücü odaklı ve sürüş güvenliği dikkate alınarak tasarlanmış. Özellikle orta alandaki bas-çevir mantığıyla çalışan düğme, navigasyon’a (yol haritası) erişim kolaylığı ve sürüş anında sağladığı pratiklikle dikkat çekiyor. Aynı düğme ile diğer menü özelliklerini de kumanda etmeniz mümkün. Bu arada tüm Türkiye’yi esas alan harita sistemiyle yol ve adres sormak da tarih oluyor.

Son dönemde yaygınlaşan ve özellikle üst sınıf modellerde kullanılan elektronik el freni İnsignia’da da yer almış. Mekanik el frenlerine alışık olanlar için bir süre adaptasyon zorluğu yaşanması da olası.

İnsignia’yı karakterinize uygun sürüş modlarında da kullanabilirsiniz. Hem de tek bir dokunuşla. Üstelik amortisörler de seçtiğiniz sürüş özelliğine göre anında ayarlanıyor. Örneğin “Sport” modunda hıza duyarlı direksiyon tepkileri hassaslaşırken, gaz girişi artıyor ve amortisörler de sertleşiyor. İç mekân ışıklarıysa beyazdan kırmızıya dönüyor. İnsignia bu haliyle adeta kızgın bir boğayı anımsatıyor. Siz yine de sakin olun. Zira 160 beygir, 2,0 litre ve 4000 devirde 350 Nm torka çıkabilen bu motor aracınızı normal koşullarda bile uçurmaya yetiyor.

İnsignia ile mükemmel giden sürüş birlikteliğimizde canımı tek sıkan park sensörünün bulunmayışıydı. Donanım paketini incelediğimde park sensörünün sunulduğu görünüyordu fakat bir aksilik mi vardı? Kullandığım modelin ilk üretim bandından bu şekilde çıktığını fakat daha sonra seri olarak üretilen modellerde önde ve arkada yardımcı sensörlerle birlikte park sensörünün standart olarak sunulduğunu, aracı teslim etmek üzereyken satış görevlisi arkadaşla yaptığım kısa kritiğin ardından öğrendim.

İnsignia ile ilgili not alabileceğim tek olumsuz yargı yan aynaların görüş zafiyetidir. Evet aynalar sürtünme katsayısı ve aerodinamik yapı önemsenerek dizayn edilmiş fakat görüş buna bir nebze kurban edilmiş. Bu yadsınamaz.

“Fren Destek Sistemi (BA), Hidrolik Fren Yardımı (HBA), Fren Diski Temizleme Sistemi (BDC) Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD) Virajda Denge Kontrolü (CBC) Düz Hat Denge Kontrolü (SLSC) Dinamik Çekiş Kontrolü (TC plus) Flexride Şasi Sistemi (Sürüşe Duyarlı Şasi Teknolojisi) Sürekli Süspansiyon Kontrolü (CDC), Hıza ve Sürüşe Duyarlı Elektro Hidrolik Direksiyon” gibi sadece yol tutuş güvenliği konusunda sunulan donanıma bile bakıldığında güvenlik konusunda söze hacet kalmıyor.

“Opel Eye” sistemine de değinmek istiyorum. Hani bir zamanlar gazetelerde okuyorduk. Küçük bir araç kamerası sayesinde, aracınız şeritten çıktığında ya da azami hız sınırlarını aştığınızda sizi uyaracak ve bir kaza ihtimalinin önüne geçilecek diye. Opel İnsignia’da böyle bir sistem var. Fakat şimdilik Türkiye’de bu özellik sunulmuyor. Bunun yorumunu okuyucularıma bırakıyorum. Zira karayollarının standartları konusunda henüz hangi iptidailikte seyrettiğimizin bir göstergesi olarak da not edilebilir.

Son bir ekleme. Standart olarak genellikle 18 inç jantlarla sunulan İnsignia, kim ne derse desin 20 inç 245/35 jantlarla daha sportif ve daha etkileyici görünüyor.

Opel İnsignia sürüş keyfini tutkuya dönüştüren ilk görüşte aşkı fazlasıyla aşan bir duygu.

23 ülkeden 59 otomobil editörü bu tutkuya inanmış olmalı ki, İnsignia’yı 2009’un en iyi otomobili seçtiler.

Uluslararası jüri, İnsignia’nın Opel markası için bir kilometre taşı olarak rolünün altını çizerek, bu ünvanı Rüsselsheim, Almanya’ya vermiştir.

Sayıyı 60’a çıkarıyorum. İnsignia için bir oy da ben kullanıyorum.

Tebrikler General Motors. Tebrikler Opel.

Salih ÖZDERYA – Haber 7 (04 Ağustos 2009)

Reklamlar

Yorum bırakın

Henüz yorum yapılmamış.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

  • ana sponsorumuz

    .
  • HOLLAND SHIELDING SYSTEMS – FARADAY KAFESİ VE SAĞIR ODA UYGULAMALARI

    .