Opel Insignia; Bir İsim, Bir Otomobil, Bir Tutku…

Nefes kesen tasarım ve öncü teknolojileriyle yeni Opel İnsignia sedan ve hatchback modellerinin uluslararası lansmanı 2009 da Salzburg’da gerçekleşmişti.

2009 yılının Şubat ayının ortalarında İnsignia’nın Türkiye pazarına sunduğu yedi değişik motor seçeneği ve farklı modelleri otomobilseverler için Opel bayiliklerinde sunumda.

1.6 XER 115 HP (6 ileri manuel şanzıman)
1.6 LET 180 HP (6 ileri manuel şanzıman)
2.0 NHT 220 HP (6 ileri manuel ve otomatik şanzıman)
2.8 NET 260 HP AWD (6 ileri otomatik şanzıman) (Adaptif 4×4 standart)
2.0 DTJ 130 HP (6 ileri manuel ve otomatik şanzıman)
2.0 DTH 160 HP (6 ileri manuel ve otomatik şanzıman)
2.0 DTR 190 HP (6 ileri otomatik şanzıman)

Insignia’nın zarif tasarımı, heykeltraşlık sanatıyla Alman değeri buluşması olarak özetlenebilir. Insignia ile birlikte Opel iç mekandan hiçbir ödün vermeden üst-orta sınıf sedan sınıfına yani D segmentine spor coupé tasarımını başarılı bir şekilde uyguladı. Tüm bunların yanında İnsignia ekonomik, dinamik, aerodinamik ve akustik özellikleri ile çok etkileyici . Hem hatchback hem de sedan modellerinde tam olarak 4.830 mm uzunluk ve 2.737 mm dingil mesafesi mevcut.

Hepsi Euro 5 emisyon standartlarını karşılamakta ve manuel veya otomatik altı-ileri şanzıman ile sunulmaktadır. Dört benzinli motor dört silindirli bir 115 hp’den 260 hp’lik bir V6’ya kadar çeşitlilik göstermektedir. Insignia için özel olarak geliştirilmiş üç yeni direkt enjeksiyonlu turbo dizel 2.0 litrelik bir hacme sahiptir. 110’dan 160 hp’ye kadar çıkış ve 260’dan 350 Nm’ye kadar değişen harika bir tork sunmaktadır. Tüm kombinasyonlarda birbirine yakın düşük CO2 emisyonları vardır. Şimdide çok düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyon seviyeli bir ecoFLEX eklendi. Üstün süspansiyonu, tamamen yeni ergonomik koltukları ve çok sayıdaki saklama bölmeleriyle, Opel’in yeni üst modeli, uzun yolculukları rahat ve zevkli hale getirmek için tasarlanmış.

Yeni Insignia aynı zamanda Opel’in çok sayıdaki öncü teknolojik yeniliklerinin sahnelendiği bir modeli. Yeni Opel Eye kamera sistemi yol işaretlerini hem okuyabilmekte, hem de hafızaya alabilmekte ve bunun yanında istemeden yol dışına doğru giden sürücüleri uyarmakta. Hot Shot ısıtmalı yıkama sıvısı, kış sürüşünün zorluğunu azaltmakta ve yazın da ön camı temiz tutmanıza yardımcı olmakta. Ve en önemisi..Daha da geliştirilen Sürüşe Duyarlı Ön Farlar da (AFL) sürüş güvenliğini önemli ölçüde arttırmakta.

Tamamen yeni Insignia başlangıçtan itibaren önden çekişli ve dört çekişli olarak pazara sunulmakta. Sofistike Duyarlı 4X4 sistem’in proaktif, anında tork dağılımı hem sürüş istikrarı, hem de optimal çekiş ve dinamik çalışma performansı sağlamaktadır.

Dört çekişli Insignia’da, Adaptif Denge Teknolojisine sahip FlexRide mekatronik şasi sistemi, aracın sürekli olarak hakim sürüş koşullarına uyarlanmasına yardımcı olmakta ve ayrıca sürücülerin kendi ruh hallerine uygun ayarları seçmelerini sağlamaktadır. FlexRide önden çekişli versiyonda da mevcut.

Insignia hatchback 500 ile 1465 litre arasında etkileyici bir bagaj bölmesi hacmi sunuyor ve yükleme alanı olarak arka koltuk sırtlığında bir ski-hatch açıklığına sahip. Bu model, hatchback’lerin geleneksel olarak orta boy araç sınıfında piyasada önemli bir paya sahip olan Britanya ve Fransa gibi pazarlar için özellikle önemli. Opel tüm Avrupa’da satışların bu iki model arasında eşit olarak bölünmesini bekliyor.

Insignia’nın Öncü Teknolojilerine şöyele bir genel bakış yapalım;

Sınıfının En Aerodinamik Aracı

0.27 sürtünme katsayısı ile sınıfındaki en iyi sürtünme katsayılarından birine sahip. Bu da, İçeride daha sessiz bir sürüş keyfi, Düşük yakıt tüketimi ve Etkili yol tutuşu sağlıyor. Insignia’nın böylesine iyi bir sürtünme katasıyının ardındaki sebep 4 kapılı bir Sedan otomobil olmasının yanısıra aynı zamanda sportif bir karaktere sahip olması. Bu sportif karakterin ortaya çıkmasında bazı ince tasarım detayları var…

 

– “Kanat” şeklinde gündüz farları kesinlikle çarpıcı bir görünüm kazandırmış.

– Yenilenen Opel Logo

– “Bıçak” şeklindeki kapı çizgisi…otomobilin akıcılığını öne çıkarmış.
– Geniş çamurluklar ve büyük jantlar olağanüstü şık…
– Entegre bagaj spoyleri
– Sportif Egzos Boruları motorun güç göstergeleri..

Flexride Şasi Sistemi

Sınıfının en gelişmiş şasi teknolojisi. Koşullar ne olursa olsun bu şasi sistemi olası en iyi gövde kontrolünü ve yol temasını size temin ediyor. Flexride Normal mod, Tour modu ve Spor mod olmak üzere 3 farklı sürüş deneyimi sunuyor.

Bu sistem süspansiyonlara, direksiyona, gaz pedalına, vites ayarlarına, farlara ve gösterge paneline müdahale ederek sürüş sırasında güvenliğinizi ve sürüş keyfinizi maksimum düzeye çıkarıyor.

Adaptif 4×4

Sınıfının en gelişmiş 4 teker çekiş sistemi. “Tork Transfer Ünitesi” (TTD) ön ve arka tekerlekler arasındaki güç dağılımını elektronik olarak kontrol ederken aynı zamanda gerekli durumlarda “Limitli Elektronik Diferansiyel Dağılımı Ünitesi” (eLSD) arka tekerlerin kendi içerisindeki güç dağılımını ayarlıyor.

Bu sistem ile Flexride Şasi sistemi standart geliyor ve dileyen sürücüler daha sportif bir sürüş için Flexride’ın yardımı ile araçlarını daha sportif bir sürüş için yol bilgisayarından arkadan itişli hale getirebiliyor.

Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar

Otomotiv sektöründeki en gelişmiş far sistemidir… Insignia hıza, hava koşullarına, yol koşullarına, direksiyon hareketlerine, sinyal lambasına ve sürücünün aracı kullanma şekline göre 9 farklı aydınlatma modunu otomatik olarak ayarlıyor. Muhteşem bir far sistemi.

Gündüz

Kanat Şeklindeki LED gündüz farları ile gündüz aydınlatması sağlanarak aracın çarpıcı ve havalı bir şekilde görülümesini sağlıyor.

Gece

Yaya Aydınlatması : 30km hıza kadar
Şehir ve Yaya Aydınlatması: 30km – 50km arasında
Çevre Yolu Aydınlatması: 50km – 100km arasında
Otoban Aydınlatması: 100km üzerinde
Kötü Hava Aydınlatması: Silecekler devreye girdiğinde
Dinamik Viraj Aydınlatması: Virajlarda
Kavşak Aydınlatması: 40km hızın altında kavşaklarda
Uzun Far Asistanı: Uzun farlar açıkken karşıdan gelen ve öndeki araçların otomatik olarak algılanması ve kısalar geçilmesi

“Opel Eye” Ön Kamera Sistemi

Hız ve Sollama Tabelalarını Tanıma Sistemi
Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi.Ülkemizdeki tabelaların düzensizliği nedeniyle sistem açık olarak gelmiyor.

Ergonomik Spor Koltuklar

Sınıfının tek ortopedik koltukları Insignia’da. Bu koltuklar Sport modeli ile standart olarak sunuluyor.

– Diz ayarı
– Sırt ayarı
– Yükseklik ayarı
– Beşik ayarı
– Minder ayarı (diz altını desteklemek için)
– Sadece Insignia’da ortopedik standartları yakalamak için, yükseklik ve derinlik ayarlı bel desteği
– Ve 4 yönlü aktif koltuk kafalıkları
– Deri seçenek ile koltuk soğutması ve koltuk ısıtması

Navigasyon Sistemi

Türkiye haritası entegre Navigasyon sistemi bu sınıfda ilk defa Insignia’da…En ince ayrıntılarına kadar yüklenmiş üç boyutlu haritalarla…. Bu sistem aynı zamanda “Turn Push” kumanda sistemi ile geliyor. Turn Push ? Nevigasyon sisteminden tutun Telefona, Müzik sistemine kadar bir çok işlevi vites konsolunda konumlandırılmış tek bir düğme ile yapıyorsunuz.. Yani kısacası D segmentinde gözü yükseklerde bir INSIGNIA.

1 Yorum

  1. TEK KEİLİME İLE HARİKA BİR ARABA PARDON MAKİNE… KULLANDIM ONDAN BİLİYORUM VERİLEN PARAYA HELAL OLSUN…. 3 NCÜ VİTES 3000 DEVİRDE 155 KM YAPTIM.. 6 İLERİ VİTES OLDUĞU İÇİN DAHA 3 VİTES VAR ARTIK GERİSİNİ ANLAYIN.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

  • ana sponsorumuz

    .
  • HOLLAND SHIELDING SYSTEMS – FARADAY KAFESİ VE SAĞIR ODA UYGULAMALARI

    .